Timeplan 2019/2020

Mallorca Toppfotball arbeider etter 4 uker treningssyklus for fysisk trening og intensitet på fotballtreninger:

For ordens skyld er det viktig å skille mellom intensitet og belastning. Intensitet er avgjørende og denne skal være høy på hver trening, dvs. full sprut når spillet er i gang. Belastningsstyring gjøres med å redusere tiden vi arbeider på og gjennom pauser.

Hvilke ukenummer vi starter oppholdet på er avhengig av røde dager, spesielle dager, ferie, tester og planlagte sosiale aktiviteter. 

Timeplanen for Mallorca Toppfotball Menn vil bli presentert på et senere tidspunkt!

Timeplanen for uke 1 av 4 uker-syklus: Treningsuke for å hente seg inn igjen.

Timeplanen for uke 2 av 4 uker-syklus: Moderat til lav belastende treningsuke.

Timeplanen for uke 3 av 4 uker-syklus: Moderat til høy belastende treningsuke.

Timeplanen for uke 4 av 4 uker-syklus: Veldig belastende treningsuke.

 

Strandøkter

Disse øktene foregår på Alcudiastranden eller i fjellterreng, parker med myk skogbunn, trapper eller langs strandpromenaden. Økten vil bestå av alternativ trening som kondisjon, langkjøring, intervalltrening, tester m.m. Her vil det også legges også vekt på hurtighet, styrke ben, spenst, teknikk og restitusjon. Fotballvolley og "five à side" på stranden.

Helsestudio

Disse øktene vil foregå på helsestudio og i form av sirkeltreninger, og har fokus på styrke overkropp, kjernemuskulatur og skadeforebyggende trening. Med og uten vekter.

Fotballøkter

Disse øktene vil foregå på den nye, store og fine kunstgressbanen på Alcùdia stadion. Det legges vekt på individuell ferdighetsutvikling og oppfølging av den enkelte spiller

Det blir lagt inn noen ekstra fridager når det trengs, føles nødvendig og passer inn i opplegget vårt.

Copyright © Mallorca Toppfotball