Timeplan menn

Mallorca Toppfotball arbeider etter 4 uker treningssyklus for fysisk trening og intensitet på fotballtreninger:

  • Uke 1: For å hente seg inn igjen
    • 1 høy, 2 moderat, 2 lav, 2 fri
  • Uke 2: Moderat til lav treningsuke
    • 2 høy, 2 moderat, 1 lav, 2 fri
  • Uke 3: Moderat til høy treningsuke
    • 2 høy, 2 moderat, 2 lav, 1 fri
  • Uke 4: Veldig belastende treningsuke
    • 3 høy, 2 moderat, 1 lav, 1 fri

Timeplanen for uke 1 av 4 uker-syklus: Treningsuke for å hente seg inn igjen:

Timeplanen for uke 2 av 4 uker-syklus: Moderat til lav belastende treningsuke:

Timeplanen for uke 3 av 4 uker-syklus: Moderat til høy belastende treningsuke:

Timeplanen for uke 4 av 4 uker-syklus: Veldig belastende treningsuke:

 

For ordens skyld er det viktig å skille mellom intensitet og belastning. Intensitet er avgjørende og denne skal være høy på hver trening, dvs. full sprut når spillet er i gang. Belastningsstyring gjøres med å redusere tiden vi arbeider på og gjennom pauser.

Hvilke ukenummer vi starter oppholdet på er avhengig av terminlister, opphold i kampprogrammet, røde dager, spesielle dager, ferie, tester og planlagte sosiale aktiviteter. 

Copyright © Mallorca Toppfotball